Yeni Yazılım ve Yaklaşımların
Araştırma Yönetiminde Etki ve Kullanımı

Günümüzde yazılım araçları araştırmaların geleceğini oluşturmaktadır. Yeni yazılım araçları ve yaklaşımları bizlere sürdürülebilirlik ve kolaylık sağlamanın yanında, amaçlanan sonuca daha düşük bir maliyetle, daha hızlı ve daha hedefli ulaşmamızı da sağlar.

Yazılım ve ilgili yaklaşımlar araştırmalarda bir etkin araç olarak kullanılabilir. Örneğin; web siteleri, uygulamalardan veri toplama, verileri yükleme, veri entegrasyonları ve otomasyonları, veri temizleme veya veri işlemeyi de yazılım aracı olarak görmekteyiz.

Yazılım araçlarının başka nerelerde karşımıza çıkacağına bakacak olursak;

Araştırma araçlarını, verileri doğrulamak, analiz etmek veya hipotezleri test etmek için kullanabiliriz. Yazılım destekli analiz örneklerine ek olarak doğal dil işleme, AI (yapay zeka) modelleri, yazılım not defterleri (Jupyter), makine öğrenimi, segmantasyon diğer bazı örnekler olarak verilebilir.

Araştırma sonuçlarını sunmak için de yine yazılım araçlarına ve yöntemlerine ihtiyaç duyarız. Veri görselleştirme teknikleri ve dashboardlar (gösterge panelleri) araştırma sonuçlarını geniş kitlelere yaymak için çok verimli karar verme destek sistemleridir. Nihayetinde, araştırmalarda kullanılan altyapının da temelde bir yazılım olduğu unutulmamalıdır.

Araştırmalarda pek çok yazılım aracı ve kurguları projeler özelindeki ihtiyaca göre tasarlanmalıdır. Araştırmalarda baştan uca kullanılan yazılım araçları örneğine birlikte bakalım.

Dijital anketör (Akıllı IVR) yöntemiyle bir araştırma yapıldığını düşünelim. Müşteri verisinin, veri entegrasyonu ile alınıp mevcut sistemlere otomatik olarak yüklenmesiyle anket gönderimi gerçekleştirilir.

Bu safhada text to speech ile dijital anketör ilgili araştırmaya hazırlanır ve hedef müşteri kitlesine anket yapar. Toplanan sonuçlar toplanır, kalite kontrol sonrası ve açık uçlu sorular bu sefer speech to text çevirimi ile derlenerek bir sonraki safhaya iletilir.)

Anket sonuçlarının analizinde AI tabanlı makine öğrenmesi yöntemi ile açık uçlu sorular anlamlandırılır. İstatistiksel yazılım araçları ile analiz edilen ve anlamlandırılan sonuçlar yine veri entegrasyonu sağlanılarak dashboardlara aktarılır.

Bu örnekte de gördüğünüz gibi her adımımız yeni yazılım araçlarına ve yaklaşımlarına dayanmaktadır. Son teknolojileri takip edip bunları iş modellerinde kullanan firmalar sektörde daha doğru ve hızlı kararlar vererek öne çıkacaktır.

Sizler için tüm bu teknolojileri takip edip, birlikte süreci tasarlayıp, sizler için avantaj sağlamaktayız.

Platformunuzu seçin ve paylaşın.

İlişkili Yazılar

Müşteri Deneyiminde Oyunlaştırma

Müşteri Deneyiminde Oyunlaştırma

Müşteri deneyiminin, şirket başarısını şekillendiren en kritik faktörlerden biri olduğu yadsınamaz bir gerçek ve her geçen…

Grounded Theory (Temellendirilmiş Kuram):<br>Pazarlama Araştırması ve UX için Güçlü Bir Analiz Yöntemi

Grounded Theory (Temellendirilmiş Kuram):
Pazarlama Araştırması ve UX için Güçlü Bir Analiz Yöntemi

Pazarlama araştırması ve kullanıcı deneyimi (UX) alanlarında tüketici davranışlarını anlamak ve kullanıcı ihtiyaçlarını derinlemesine analiz etmek…

Prompt Engineering:<br>Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Perspektifi

Prompt Engineering:
Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Perspektifi

Yapay zeka teknolojilerinin giderek daha yoğun ve bütünleşik bir şekilde iş dünyasında kullanılması, farklı alanlarda stratejik…

Değişen Tüketici Deneyimleri ve Sürdürülebilir Stratejiler

Değişen Tüketici Deneyimleri ve Sürdürülebilir Stratejiler

2030’a yaklaşırken pazarlama dünyasında birçok gelişmiş trendin etkili olacağı öngörülüyor. Teknolojik ilerlemeler, üretimdeki değişiklikler ve sürdürülebilirlik…

Web3 Uygulamaları için<br>Pazar Araştırmaları Yapmak Mümkün mü?

Web3 Uygulamaları için
Pazar Araştırmaları Yapmak Mümkün mü?

Web3 dünyasında pazar araştırmaları, klasik yöntemlerden farklı dinamiklere sahiptir. Merkeziyetsiz yapılar, blockchain verileri ve topluluk katılımı,…

RPA ve AI: İki Teknolojinin Güçlü İlişkisi ve Gelecekteki Yeri

RPA ve AI: İki Teknolojinin Güçlü İlişkisi ve Gelecekteki Yeri

Teknolojinin iş dünyasına olan hızlı etkileri, şirketleri iş süreçlerini optimize etmek ve daha verimli hale getirmek…

Pazar Araştırması ve Pazarlama Araştırması Aynı Şeyler Mi?

Pazar Araştırması ve Pazarlama Araştırması Aynı Şeyler Mi?

Pazar araştırması ve pazarlama araştırması genellikle karıştırılan ancak birbirinden farklı amaçlara hizmet eden iki ayrı araştırma…

Yapay Zekanın Pazar Araştırmaları Üzerindeki Etkisi

Yapay Zekanın Pazar Araştırmaları Üzerindeki Etkisi

Yapay zekâ (AI), pazar araştırmalarında veri toplama, analiz ve strateji geliştirme süreçlerini köklü bir şekilde değiştiriyor.…

Dijital Çağda Tüketici Sadakat Programlarının Dönüşümü

Dijital Çağda Tüketici Sadakat Programlarının Dönüşümü

Dijital çağda tüketici sadakat programlarının evrimi, pazarlama dünyasında önemli dönüm noktalarından bir tanesidir. Geleneksel sadakat programlarının…